La crisi que segueix a la Segona Guerra
Mundial fa que les grans orquestres desapareguin i es transformin i en grups
mes reduïts anomenats combos.
Com a rebuig del comercial Swing, s’inicia cap
a la meitat de la dècada dels 40 un moviment anomenat Be-bop que buscava noves
sonoritats i noves harmonies.
Els iniciadors: Charlie Parker, el trompetista
Dizzy Gillespie, el pianista Thelonius Monk i el bateria Kenny Clarke.
Aquest nou estil Be-bop, queda definit per les
següents característiques:
-Deixa de banda la regularitat de fons de la
bateria i la converteix en un instrument autònom dins del conjunt. El batec
basc del jazz desapareix, i fa que el Be-bop sigui per escoltar, però no per
ballar.
-Els instruments toquen unes frase a una
velocitat tan ràpida que elimina qualsevol comparació amb la veu negra.
-L’interval de 5a disminuïda descendent és l’interval
més popular d’aquesta època i és el que caracteritzarà l’estil Be-bop.
-Improvisacions emmarcades pel tema presentat a
l’uníson i generalment tocat per una trompeta i un saxofon.
Comentarios
Publicar un comentario